zaterdag 20 augustus 2011

Review: Sally Hansen Salon effects (real nail polish strips)


De laatste tijd zie ik Sally Hansen Salon effects heel vaak voorbij komen op beauty blogs en natuurlijk ook bij de beauty vloggers. Ik kon het dus niet laten om ze te kopen toen ik in Amerika bij de ULTA stond (ik heb ze in Nederland nog niet gezien). Ik heb er 4 gekocht, waarvan ik er 1 in Amerika al heb gebruikt, dat was degene die eruit zou moeten zien als een spijkerbroek (Skinny jeans). Verder heb ik er nog een met een zebraprintje (310 Wild child), een met bloemen (220 Cut it out) & een met een soort lace effect (360 Laced up). De setjes komen met 16 strips, een stokje om je nagelriemen mee te doen en een kleine vijl. Verder zit er ook een uitgebreide uitleg bij.


Laat ik maar meteen eerlijk zijn, ik weet niet zo goed wat ik van dit product vind. Het idee om "makkelijk" een mooi patroon op je nagels te hebben is natuurlijk heel leuk, maar ik vond het totaal niet makkelijk. De nagellak strips zijn super lang en als je kleine nagels hebt, zoals ik, is dat totaal niet praktisch. Je moet er dan namelijk superveel afhalen en dat blijft meteen overal aan plakken. Verder vond ik het niet makkelijk om ze in de goede vorm (de vorm van mijn nagel) te vijlen, de vijl die erbij zat vond ik ook totaal niet fijn, maar ik denk dat dat voor iedereen anders is. Wel was het resultaat erg mooi, maar het was gewoon verschrikkelijk om het erop te krijgen en het gaf ook veel rotzooi door al die plakkende dingen. Verder ging de nagellak na één dag al weer afbladderen, nou kan dit ook komen doordat het dus bij het aanbrengen al niet helemaal goed ging, dus dat vind ik niet eens zo erg. Je moet de strips verwijderen met gewone nagellak remover en ook dat gaf weer belachelijk veel rotzooi. Hij kwam er niet af zoals een gewone nagellak maar met een soort van kleine vlokjes, heel moeilijk om er netjes af te krijgen dus. Kortom, ik was er niet echt heel blij mee omdat het niet echt makkelijk is. Persoonlijk denk ik dat ik ze vooral ga dragen naar bijzondere feesten enzo, omdat het er wel heel erg mooi uit ziet. Als mijn mening over dit product nog veranderd (misschien moet ik er gewoon handiger in worden, haha) dan laat ik het natuurlijk weten. :)


Informatie:
Naam: Sally Hansen - Salon effects, real nail polish strips
Prijs: $9.99
Te koop bij: ULTA (Amerika), in Nederland nog niet gezien

xoxo
Zoë

Geen opmerkingen:

Een reactie posten